Виставка "Освіта Запорізького краю 2017"

Конкурсна робота
Балабинський навчально-виховний комплекс «школа І-ІІІ ступенів-гімназія «Престиж»
 Запорізька область, Запорізький район, с. Балабине, вул. Престижна, 2а
(061) 223-31-32
Автор досвіду: Касьянова Олена Юріївна, вчитель фізики Балабинського НВК «Престиж»
Інформаційний блок досвіду
Назва теми досвіду: Застосування комп’ютерних помічників при вивченні фізики для підвищення якості освіти
Актуальність досвіду полягає в пошукові ефективних шляхів підвищення успішності вивчення фізики у школі, за рахунок використання електронних засобів навчання, які можна використовувати як на уроці, так і при дистанційному навчанні. На сучасному етапі дистанційна форма навчання набуває все більшої популярності, тому створенні авторські засоби навчання, зокрема, комп’ютерні помічники по розв’язуванню задач з фізики є актуальними.
Цілі
1. Формування навичок розв’язування задач з фізики за допомогою комп’ютерного помічника на уроках фізики
2. Формування навичок розв’язування задач з фізики за допомогою комп’ютерного помічника при дистанційному навчанні
3. Розвиток та відпрацювання навичок розв’язування задач з фізики за допомогою комп’ютерного помічника на уроках фізики та при дистанційному навчанні для забезпечення якісної освіти.
Завдання досвіду 
1. Розробка якісних електронних засобів навчання.
2. Апробація та аналіз використання комп’ютерного помічника при вивченні фізики
3. Впровадження комп’ютерних помічників для розв’язування задач з фізики в дистанційне навчання.
Тривалість роботи над досвідом  4 роки
1. Розробка комп’ютерного помічника
2. Розробка додатків до комп’ютерного помічника
3. Розробка рекомендацій по використанню  комп’ютерного помічника
4.Розробка дистанційного курсу з використанням комп’ютерного помічника.
Теоретичною базою досвіду є провідні ідеї вчених, педагогів Андрєєва А.М., Афанасьєвої Н.І., Кенєвої І.П., Марченко О.А., Мінаєва Ю.П..
Досвід за інноваційним потенціалом  є комбінаторним, тому що передбачає конструктивне поєднання різноманітних форм організації науково-методичної роботи
Інформаційно-педагогічна модель досвіду 
Останні роки активно обговорюється питання, як можна використати комп’ютерні технології, щоб забезпечити мільйони людей високоякісною освітою. Як показує досвід розвинених європейських країн, відмінним рішенням вищеописаних проблем є розбудова інноваційної школи на засадах впровадження «дистанційних технологій» у навчально-виховний процес.
Процес вивчення фізики в школі не можна представити без розв’язування задач. Забезпечення якості освіти з фізики у сфері дистанційного навчання зумовлює необхідність створення сучасних електронних засобів, зокрема, комп’ютерних помічників, електронних підручників, дистанційний курсів з метою вдосконалення навчального процесу та більш ефективного використання бібліотечного фонду та Інтернету в навчальних закладах.
Розроблений комп’ютерний помічник можна використовувати як на уроках, так і для самостійного вивчення дистанційно, так як програмне забезпечення просте і доступне для користувача. Для використання помічника потрібен стандартний пакет Microsoft Office, зокрема програма Microsoft Power Point.
Комп’ютерний помічник розрахований на осіб, які вивчають тему електрика. Ця програма дозволяє на різних рівнях складності детально розглянути розв’язки конкретних задач з електростатики (взаємодія заряджених тіл, закон Кулона), закони постійного струму.
Результативність досвіду
Стрімкий розвиток науки іноді змушує до невідкладного засвоєння певних знань, формування нових вмінь та навичок. Але не завжди це можливо реалізувати в класно-урочній системі навчання. Виходом з цієї проблеми є дистанційне навчання. Розв’язування задач у вивченні фізики є дуже важливою складовою якісних фізичних знань. При дистанційному навчанні на допомогу приходять електронні засоби навчання, зокрема, комп’ютерний помічник. З помічником можна організувати навчання цікаво, ефективно та різноманітно, що дозволить підвищити якість фізичної освіти, зацікавить учнів та підвищить їхню мотивацію.

Результатом роботи над проблемою є:
  •  Комп’ютерний помічник по розв’язуванню задач з електрики 
  •  Додаток до комп’ютерного помічника 
  •  Рекомендації по використанню комп’ютерного помічника 
  •  Дистанційний курс «Електрика. Розв’язування задач» з використанням комп’ютерного помічника.

Додатки



Немає коментарів:

Дописати коментар